Rejestracja telefoniczna (PN, ŚR, PT 700-1700, WT, CZ 800-1800) 66 55 75 002

Zabiegi fizykoterapeutyczne

• LASER - precyzyjne naświetlanie tkanek za pomocą światła laserowego o parametrach biostymulacyjnych. Wykorzystując światło laserowe o niskim natężeniu do tzw.biostymulacji laserowej, możemy dostarczyć do tkanek i komórek dodatkową energię wspomagając naturalne procesy regeneracyjne organizmu i przyśpieszając gojenie. Dodatkowo, przez zmiany w gospodarce tlenowej komórek i polaryzacji błon komórkowych uzyskujemy wyraźne działanie przeciwbólowe.
    WSKAZANIA - zespoły bólowe kręgosłupa, choroba zwyrodnieniowa stawów, przewlekłe zapalenie stawów, trudno gojące się rany, blizny pooperacyjne, bóle korzeniowe, nerwobóle, przykurcz mięśni.

• MAGNETOTERAPIA - wpływa na poprawę odżywienia tkanek, przyspiesza zrost kostny, stymuluje odnowę kolagenu, poprawia krążenie obwodowe, działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie i rozluźniająco.
    WSKAZANIA - stan po złamaniu kości, zwichnięcie stawów, naderwanie ścięgien i torebek stawowych, zmiany zwyrodnieniowe i stany zapalne stawów kręgosłupa i kończyn, osteoporoza, choroba niedokrwienna serca, zapalenie zatok, zapalenie oskrzeli, trudno gojące się rany.

• PRĄDY DIADYNAMICZNE - ma działanie przeciwbólowe, zmniejszające napięcie mięśniowe.
    WSKAZANIA- nerwobóle, choroba zwyrodnieniowa stawów, niedokrwienie tkanek, zaniki mięśni.

• TENS - prądy silnie działające przeciwbólowo - działanie to oparte jest na wygaszaniu bólu przez stymulację nerwów.
    WSKAZANIA - zespól bólowy mięsni, zespól bólowy kręgosłupa i stawów, nerwobóle.

• GALWANIZACJA - polega na poddaniu tkanek wpływowi przepływającego stałego prądu elektrycznego. Wywołuje pobudliwość nerwów i ukrwienie w okolicy poddanej zabiegowi, działa przeciwbólowo.
    WSKAZANIA - nerwobóle, choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa, porażenie nerwów obwodowych, stany pourazowe układu kostnego.

• ULTRADŹWIĘKI - są to fale akustyczne o wysokiej częstotliwości (1-3 MHZ). Tkanka naświetlana tego typu falami podlega mikromasażowi, którego efektem jest zwiększona temperatura, przyśpieszone mikrokrążenie.
    WSKAZANIA - bóle mięśni, nerwobóle, ostrogi piętowe, zapalenie stawów kręgosłupa, zwyrodnienie stawu kolanowego i biodrowego, bolesność nadkłykcia, przykurcz spowodowany blizną, rwa kulszowa i barkowa.

• PRĄDY KOTZA - prąd średniej częstotliwości o różnym zastosowaniu np. wzmacniającym, rekrutującym włókna mięśniowe, stymulującym naprzemiennie dwie przeciwstawne grupy mięśniowe.
    WSKAZANIA - zarówno w rehabilitacji jak i w odnowie biologicznej i sporcie jako metoda wspomagania treningu siłowego lub wytrzymałościowego mięśni.

• PRĄDY TRABERTA - impuls prostokątny; dwa programy: tradycyjny i modulowany. Stymulacja wpływa hamująco na wspólczulny układ nerwowy, rozluźnia mięśnie przykręgosłupowe i hamuje przewodnictwo bólowe.
    WSKAZANIA - zespoły bólowe i zaburzenia krążenia obwodowego.

• TONOLIZA - polega na stymulacji mięśnia spastycznego serią impulsów odpowiednimi prądami leczniczymi. Zmniejsz spastyczność mięśni.
    WSKAZANIA - schorzenia, w których występuje spastyczny niedowład mięśni np. stan po udarach mózgu, stwardnienie rozsiane, dziecięce porażenie mózgowe.

• KRIOTERAPIA - miejscowe schładzanie ciała przy użyciu oparów ciekłego azotu. Głębokie przekrwienie tkanek występujące po chwilowym schłodzeniu ułatwia wykonywanie ćwiczeń leczniczych. Działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie, przeciwobrzękowo i zmniejsza napięcie mięśni.
    WSKAZANIA - stany zapalne stawów, zmiany zwyrodnieniowe stawów oraz kręgosłupa w okresie zaostrzeń, nerwobóle.

• LAMPA SOLLUX - nagrzewanie tkanek za pomocą lampy o silnym świetle podczerwonym. Podczas naświetlania dochodzi do dość głębokiego przegrzania tkanek, tym samym uaktywniają się procesy przekrwienia tkanek nawet głębokich, chorobowo zmienionych miejscach.
    WSKAZANIA - przewlekłe stany zapalne układu ruchu, dawne zmiany pourazowe, nerwobóle, zespoły bólowe kręgosłupa, zapalenie zatok.
TERAPIA - Centrum Rehabilitacyjne ul. Gostyńska 54, 64-000 Kościan tel. 66 55 75 002
realizacja: Studio Fabryka, strony internetowe